Jan 21, 2012

Pemakaian premium beautiful boleh membantu anda merawat penyakit gastrik

CEGAH GASTRIK! sebelum merebak. Amalan pemakanan yang tidak seimbang dan waktu pengambilan makanan yang tidak menentu boleh mendatangkan pelbagai jenis pnyakit. Antara penyakit yang biasanya menyerang pada masa kini ialah penyakit gastrik.



Gastritis adalah istilah umum yang menjelaskan mana-mana keradangan pada lapisan dinding perut. Kebanyakan pesakit gastrik akan merasa sakit perut, ia mungkin disertai dengan rasa loya dan muntah-muntah.Lazimnya, keradangan berpunca daripada jangkitan bakteria helicobacter pylori (H. pylori) yang turut menjadi penyebab utama kepada kebanyakan ulser perut.



Simptom gastrik   
* Kesakitan semakin berkurangan atau bertambah apabila makan.  
* Pedih pada ulu hati atau bahagian atas perut.  
* Terasa loya.  
* Terasa pedih, sakit seperti sengal atau lapar yang teruk pada perut antara satu hingga tiga jam selepas makan atau tengah malam.  
* Najis kehitaman atau berdarah (menunjukkan ulser sudah berdarah).  
* Kerap sendawa. 

Masalah gastrik itu sebenarnya merupakan satu tanda amaran bahawa badan anda sudah menjadi semakin berasid. Akar umbi masalah gastrik ini adalah pengumpulan sisa-sisa toksik berasid yang terlalu banyak sejak bertahun-tahun dahulu. Jika turut merasai gejala lain yang berkaitan dengan badan berasid, anda harus mula untuk meneutralkan asid dalam badan sekarang juga! Bertindaklah sebelum ancaman asid itu berebak sampai ke buah pinggang dan organ-organ lain dalam badan. 

Pemakaian Premium Beautiful boleh membantu anda merawat penyakit gastrik. Sinar infra merah jarak jauh (FIR)yang terdapat pada premium beautiful boleh membantu anda mengurangkan kandungan asid dalam badan.Bila anda sarungkan PB pada badan anda, cuba lihat kesannya. Badan anda akan terus mengeluarkan angin samaada sendawa yang kerap ataupun kentut. Pemakaian PB yang konsisten lama kelamaan blh mengurangkan anda dari mengidap penyakit gastrik.

No comments:

Post a Comment

Featured Post

TIPS KESIHATAN UNTUK WANITA 30-AN

Dalam kesibukan menyeimbangkan antara tugas pejabat dan tugasan tetap dirumah, wanita selalunya kesuntukkan masa untuk diri sendiri. P...